مدیریت دانش کسب و کار

دلایل شکست استارتاپ ها

بیشتر کارآفرینان استارتاپ فکر می­کنند که انقلاب بزرگی را در صنعت ایجاد می­کنند. با این حال، در واقعیت، ۹۰٪ آن‌ها شکست می­خورند. عوامل مختلفی می­تواند باعث عدم موفقیت استارتاپ­­ها شود. همه مشتاق کسب اطلاعاتی در مورد دلایل شکست استارتاپ­ ها هستند. ما لیستی از دلایل شکست استارتاپ ­ها را گردآوری کرده ­ایم. این‌ها می­توانند به کارآفرینان تازه وارد کمک کنند تا از شکست جلوگیری کنند. برخی از دلایل شکست استارتاپ ها عبارتند از:

عدم مشارکت تیم

انجام هر کاری به تنهایی فایده‌ای ندارد. ایجاد یک استارتاپ در یک صنعت رقابتی چالش برانگیز است و یکی از مواردی که بنیانگذاران استارتاپ معمولاً فراموش می­کنند حمایت و همکاری اعضای تیم است. افرادی که از همان ابتدا در کنارتان بودند و در موفقیت شرکت نقش داشته­ اند بسیار ارزشمند هستند. یک تیم متنوع از افراد با مهارت­ های مختلف برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم است. بسیاری از بنیانگذاران نمی­توانند کارهایی که برای موفقیت در تجارت لازم است را انجام دهند. کارکنان متعهد به شرکت به بنیانگذاران کمک می­کنند تا چشم انداز خود را تحقق بخشند. اهداف و کیفیت خدمات شرکت شما به افرادی که با آنها کار می­کنید بستگی دارد، آن‌ها می­توانند به موفقیت و شکست کسب و کارتان کمک کنند. مهارت­های مؤسس استارتاپ و تیم باید مکمل یکدیگر باشد. عدم مشارکت اعضای تیم می­تواند باعث عدم رونق و شکست استارتاپ­ ها شود.

عدم توجه به تقاضای بازار

دلیل دیگر عدم موفقیت شرکت ­ها عدم تولید محصولی است که نیاز بازار را تأمین نکند. استارتاپ­ ها وقتی مشکل موجود در بازار را حل نکنند، شکست می­خورند. اکثر شرکت­ها معتقدند که چیزی که ارائه دادند کاملاً جذاب است و تقاضای زیادی برای محصولات و راه حل­ های آنها وجود دارد. اگر محصول در بازار مورد تقاضی فرد نباشد، شرکت شکست می­خورد.

بودجه ناکافی

استارتاپ­ ها به زمان و بودجه­ کافی برای عملکرد بهتر نیاز دارند. بسیاری از استارتاپ­ها به دلیل کمبود بودجه شکست می­خورند. همچنین، بسیاری از شرکت­ها موفق به تهیه بودجه اضافی نمی‌شوند.

قیمت بالای محصول

قیمت گذاری محصول در موفقیت استارتاپ نقش دارد. اگر کالایی بیش از حد گران قیمت باشد، ممکن است مشتری جذب نشود. به همین دلیل تقاضا کاهش پیدا کرده و استارتاپ­ با شکست مواجه می­شود.

عدم اشتیاق

بسیاری از افراد ایده ­های عالی ارائه می­دهند اما به دلیل عدم اشتیاق  نمی­توانند به مدت طولانی در حوزه­ کاری خود فعالیت کنند. نداشتن دانش در زمینه­ کسب و کارتان دلیل اصلی از دست دادن اشتیاق و در نتیجه شکست استارتاپ است. با اشتیاق، می­توان محصولی ساخت و آن را با موفقیت به بازار عرضه کرد.

بازاریابی ضعیف

در سرمایه گذاری خطر پذیر، هدف قرار دادن مخاطب ضروری است. به منظور موفقیت باید به دنبال جلب توجه مخاطب باشید. این مهمترین مهارت یک شرکت است.  اگر استارتاپ یا کارآفرین نتواند محصول را با موفقیت به بازار عرضه کند، در اینصورت ممکن است به هدف خود دست پیدا نکنند.

عدم داشتن برنامه تجاری

بسیاری از اوقات، کارآفرینان بر این باورند که ساختن محصول، خدمات یا وب سایت و دستیابی به مشتری آسان است. با این حال، دستیابی به این موارد بدون داشتن یک برنامه­ تجاری مؤثر آسان نیست.

نادیده گرفتن نیازهای مشتریان

در سرمایه گذاری خطر پذیر، ارائه محصولات و راه حل ­های مورد نیاز مشتریان بسیار مهم است. استارتاپ ها نباید نیازهای مشتریان را نادیده بگیرند. در نظر گرفتن نیازهای مشتریان به شما این امکان را می­دهد که با مخاطبان ارتباط ایجاد کنید و تغییراتی را در محصول ایجاد کنید که مشتریان را به خرید محصول و استفاده از خدمات­تان ترغیب شوند. دریافت بازخورد از مشتریان باعث لطمه به ساختار شرکت نمی­شود بلکه با دانستن نیازهای مشتری شانس موفقیت­تان افزایش پیدا خواهد کرد.

startup

نداشتن استراتژی فروش و بازاریابی

کارآفرینان اغلب فکر می­کنند که همه دوستان و خانواده آنها هنگام شروع کار از آنها خرید می‌کنند. متأسفانه، معمولاً اینطور نیست. شما باید یک استراتژی برای فروش و بازاریابی داشته باشید. بدانید مشتری ایده آل ­تان چه کسی است و سپس به آنها یاد دهید که چرا به خدمات یا محصول­تان نیاز دارند.

عدم داشتن سرمایه گذار

بسیاری از استارتاپ ­ها به دلیل کمبود سرمایه گذار در استارتاپ ­ها که نوعی سرمایه گذاری خطر پذیر هستند، با شکست مواجه می­شوند. اطلاعات نشان می­دهد که ۷۰ درصد از استارتاپ­ها به دلیل عدم تأمین مالی و نداشتن سرمایه گذار پس از گذشت چند ماه شکست می­خورند. جذب سرمایه بسیار سخت است. ابتدا باید ایده خود را به افراد ارائه دهید و سپس ثابت کنید که ارزش سرمایه گذاری را دارد. توجه داشته باشید که کمبود سرمایه گذار منجر به کمبود بودجه می­شود. به علت کمبود مالی شرکت ها نمی­توانند رشد کنند و با شکست مواجه می­شوند.

تعیین نکردن اهداف بلند مدت

اهداف به کار شما جهت می­دهند و به شما کمک می­کنند به سمت موفقیت حرکت کنید. با اطمینان از اینکه اهداف­تان هوشمندانه هستند، می‌توانید کارهای لازم برای رسیدن به هدفتان را انجام دهید. این چیزی است که اکثر رهبران کسب و کار به خوبی درک می­کنند. انجام می­دهند. بنابراین، موفقیت استارتاپ­ نیازمند تعیین اهداف بلندمدت شرکت و تلاش برای دستیابی به آن اهداف است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ