مدیریت دانش کسب و کار

کتاب شناخت دره سیلیکون

اگر پیگیر دنیای فناوری هستید به احتمال زیاد نام دره سیلیکون یا سیلیکون ولی را شنیده اید. مکانی که شرکت های بزرگ و کوچک فناوری در آن جمع شده و هر روز شاهد نوآوری های بسیاری از این منطقه هستیم، مکانی که تا به امروز خیلی کشورها و سازمان ها سعی در نمونه برداری آن داشته ولی موفق نبوده اند. راز دره سیلیکون در اکوسیستم مناسب آن نهفته است، سیستمی که به‌طور تاریخی شکل گرفته است و در حال حاضر دره سیلیکون را به مترادفی با نوآوری و کارآفرینی در زمینه فناوری‌های پیشرفته بدل کرده است.

اکوسیستم دره سیلیکون از ایده‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و یا تلاش استعدادهای خلاق در گوشه و کنار شروع می‌شود و با سرمایه‌گذاری هسته اولیه و با ایجاد شرکت نوپا، به تولید فناوری و یا محصول اولیه‌ای می‌انجامد که اگر محصولِ مناسبی باشد و جهت‌گیری مناسبی نسبت به بازار داشته باشد، مورد توجه سرمایه‌گذاران خطرپذیر قرار می‌گیرد تا با سرمایه‌گذاری مناسب و توسعه محصول، به توسعه بازار و رشد شرکت بینجامد. در این مکان، نوآوری و کارآفرینی حرف اول را می‌زند و وجودش در جامعه‌ای که کارآفرینان بزرگی همچون بنجامین فرانکلین، توماس ادیسون و هنری فورد را پرورانده، اصلا تعجب‌آور نیست. چون به عقیده عموم فعالان این عرصه این تصور که کارآفرینی کلید اصلی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است، به‌خوبی با فرهنگ آمریکایی هم‌خوانی دارد که مردمش مخاطره‌پذیری را ضرورتی برای به ثمر رسیدن نوآوری می‌شناسند.

کتاب شناخت دره سیلیکون

این روزها که شغل محبوب جامعه از خواننده شدن به سمت کارآفرینی در حال حرکت است، آشنایی با دره سیلیکون میتواند دید مناسبی به فرآیند کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ایجاد کند. به همین منظور کتابی با نام ”شناخت دره سیلیکون” توسط یحیی تابش، محمد مروتی و محمد اکبرپور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ منتشر شده است. در این کتاب، با ایرانی های فعال در دره سیلیکون آشنا میشوید و از تجربیات آن ها میخوانید و در ادامه در مورد نهادهای پشتیبان، کارآفرینی در دانشگاه، اکوسیستم ها، تامین سرمایه شرکت های نوپا، زیرساخت های حقوقی، روندهای سرمایه گذاری و… صحبت شده است. شما میتوانید فایل pdf این کتاب جذاب و کاربردی را از طریق لینک زیر دانلود فرمایید:

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ