مدیریت دانش کسب و کار

کتاب مشتری در جایگاه شریک

اگر میخواهید خودتان را بالا بکشید، دست دیگران را نیز بگیرید و باور داشته باشید که حیات و سود ماندگار شما در ایجاد رابطه‏ای است دوستانه و صمیمانه با کسانی که در جستجوی رفع نیازی هستند پیش از آنکه مشتری شما باشند. به گفته تولستوی: معنی واقعی زندگی، خدمت کردن به دیگران است.

مشتری در جایگاه شریک کتابی است که هر خواننده‏ای را شیفته خود میسازد و او را راهنمایی میکند که برای ارائه یک خدمت، چیزی را بر آن بیفزاید که نه با پول میتوان آن را خرید و نه با مادیات میتوان آن را ارزش‏گذاری کرد و آن محبوبیت و صداقت است. اصل و محتوای این کتاب درباره جوانب عاطفی روابط انسانی یا در حقیقت انسانیت است.

نویسنده این کتاب بعضاً از دید یک انسان مستقل به سازمان نگریسته و بعضاً از دید یک سازمان دارای شخصیت حقوقی. تفاوت این دو دیدگاه کمک میکند ضمن آنکه منافع شخصیت حقوقی سازمان را به عنوان یک بنگاه اقتصادی مد نظر داشته باشیم، بتوانیم از سازمان تصویر انسانی را داشته باشیم که معتقد است «مردم بهترین سرمایه هستند». این کتاب درباره آنکه چگونه به مشتریان، خوب خدمت نماییم نمی باشد. مشتری در جایگاه شریک یعنی نگرشی نو به مشتری، نگرشی بسیار فراتر و والاتر از رابطه ای که میان ارائه دهندگان خدمات یا فروشندگان کالا با مصرف کنندگان وجود دارد. این کتاب درباره توسعه نوعی وابستگی است که تعهد و وفاداری را تقویت می کند.

این کتاب جهت مطالعه دو گروه از افراد نوشته شده است: گروه اول، آنهایی که مستقیماً با مشتریان سر و کار دارند و گروه دوم، آنهایی که با این افراد سر و کار دارند که طبعاً باید رئیس یا مدیر آنها باشند. این کتاب، برای مشتریان نیز مفید می باشد، چون آنها یک سوی دیگر قضیه مشارکت می باشند. به طور کلی هر کس در هر کجا ذره ای علاقه به روابط مؤثر (مشارکت) داشته باشد، این کتاب را مفید خواهد یافت.

دانلود خلاصه این کتاب:

کتاب “مشتری در جایگاه شریک” نوشته چیپ آر. بل  و ترجمه غلامرضا صالحی معوا میباشد و مطالعه این کتاب جذاب و کاربردی، به همه علاقمندان توصیه میگردد و شما عزیزان از طریق لینک زیر میتوانید خلاصه pdf این کتاب را دانلود فرمایید:

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ