مدیریت دانش کسب و کار

کتاب چه کسی میگوید فیل ها نمیتوانند برقصند؟

در طول تاریخ شرکت های بسیاری بوده اند که تا مرحله سقوط و فروپاشی پیش رفته اند اما برخی از آنها با کوشش و مهارت تیم های مدیریتی نوین به طرز معجزه آسایی از نابودی نجات یافته اند. شرکت (IBM) آی بی ام یکی از همین شرکت هاست. در سال ١٩٩٠ این شرکت با ٣ میلیارد دلار سود خالص بالاترین سود خود را به دست آورد ولی همین شرکت در سال ١٩٩٣ با از دست دادن ١۶ میلیارد دلار در معرض نابودی قرار گرفت که در این زمان مدیر لایقی بنام لوئیس گرستنر در رأس این شرکت قرار گرفت و ان را از سقوط نجات داد و متحول کرد.

کتاب “چه کسی میگوید فیلها نمیتوانند برقصند؟” نوشته لوئیس گرستنر است که از زبان خودش داستان تحول شرکت ای بی ام را بیان میکند. لوئیس گرستنر در این کتاب میگوید هیچکس نمیتواند از پشت میز سازمانی موفق را اداره کند به همین دلیل به سفر پرداخته و با هزاران نفر از مشتریان و مدیران صحبت کرده است. او میگوید در شروع کار خود چند اولویت داشتم:

  • از هدر رفتن پول جلوگیری کنیم.
  • یک استراتژی مناسب برای جلب مشتری ارائه کرده و اجرا کنیم.
  • یک استراتژی کسب و کاری میان مدت تهیه کنیم.

و از همه کارمندانم خواستم که گزارش کار را طبق وظایفشان در پایان به من ارائه کنند و دیگر کار خود را بصورت رسمی در IBM اغاز کردم و پا به معرکه گذاشتم.

دانلود خلاصه این کتاب:

مطالعه این کتاب جذاب و کاربردی، به همه علاقمندان توصیه میگردد و شما عزیزان از طریق لینک زیر میتوانید خلاصه pdf این کتاب را دانلود فرمایید:

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ