مدیریت دانش کسب و کار

کتاب تست مامان

صحبت با مشتری یکی از مهارت های اساسی برای توسعه‌ مشتری و لین استارتاپ است به نحوی که روبه‌رو شدن با مشتری تبدیل به یک واقعیت غیرقابل اجتناب در هر کسب و کار شده است و خیلی از افراد با این واقعیت روبرو می‌شوند و با مشتری صحبت می‌کنند، از وی سئوال می‌کنند و پاسخ‌ها را دسته‌بندی کرده و به کار می‌برند. اما چرا اکثر کالاهایی که بر پایه این نظرسنجی‌ها تولید می‌گردند را کسی خریداری نمی‌کند؟! مگر هدف سئوال کردن از مشتری‌ها و رفع نیاز مشتری‌ها و بالا بردن فروش نبوده، پس چرا این کالا به فروش نمی‌رسد؟

کتاب تست مامان قرار است به ما نشان دهد که چطور میتوانیم صحبت با مشتری را بهتر انجام دهیم و کجای کار ممکن است اشتباه کنیم. این کتاب یک راهنمای سریع و کاربردی است که جلوی اتلاف زمان و پول و حتی سکته‌ قلبی ناشی از شکست رو می گیرد. کتاب تست مامان برگردان فارسی کتاب The Mom Test: How to talk to customers است که با اجازه‌ رسمی از نویسنده و ناشر اصلی آن منتشر شده است.

علت انتخاب اسم “تست مامان” این است که اگر شما از مامان خود درباره‌ ایده ای که دارید سوال کنید، (چون مامانتون شما رو دوست داره) حتما جواب می دهد که چقدر ایده خوبی داری، چقد تو خلاقی، چقد باهوشی و یا در بدترین حالت احتمالا شما را ناامید نمیکند. در واقع اگر از مامان خود در مورده ایده‌ای که دارید سوال بپرسید بیشتر از همه به شما دروغ میگوید و دلیل این کار هم این است که مامان‌تون شما رو دوست داره!

باید پذیرفت که هیچ کس وظیفه ندارد حقیقت را به ما نشون دهد و این وظیفه‌ ماست که حقیقت را پیدا کنیم و روش رسیدن به حقیقت، پرسیدن سوالات مناسب است. تست مامان یک سری قانون ساده‌، برای طراحیِ سوالات مناسب و خوب است؛ سوال‌هایی که حتی در جوابشان مامان ها نیز نمیتوانند به ما دروغ بگویند، چه برسد به مشتری‌ها.

نویسنده کتاب:

نویسنده این کتاب، راب فیتزپاتریک، کارآفرین حوزه‌ تکنولوژی است. او یکی از شرکای Founder Centric است. راب و همکارانش در فاندر سنتریک به شتاب‌دهنده‌های اروپایی و دانشگاه‌ها در مورد طراحیِ کسب‌وکار و برنامه‌های آموزشی استارتاپی کمک می‌کنند. راب تا به حال سه شرکت را با موفقیت ورشکسته کرده، جزو افراد پذیرفته ‌شده در YCombinator بوده و همین‌طور سازنده‌ محصولاتی است که توسط برندهای بزرگ دنیا مثلِ سونی و MTV استفاده می‌شوند.

در کل این کتاب در مورد گفت و گو و هنر ارتباط برقرار کردن است. این کتاب به شما یاد می دهد که چطور یک گفت و گو را ایجاد کنیم و از آن اطلاعات مورد نظر خود را  بدون اینکه از هدف اصلی گفت و گو فاصله بگیریم، بیرون بکشیم. خواندن این کتاب برای هر کارآفرین و یا هر مدیری یکی از واجبات است. سراسر کتاب شامل نکته ها و فوت های کوزه گری است که برای هر کارآفرینی جذاب و لازم است.

دانلود فصل اول این کتاب:

کتاب تست مامان که به هنگام انتشار، غوغایی به پا کرد، اکنون به عنوان یکی از بدیع ترین و تأثیرگذارترین کتاب ها شناخته میشود. شما میتوانید فایل pdf فصل اول این کتاب جذاب و کاربردی را از طریق لینک زیر دانلود فرمایید:

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ