مدیریت دانش کسب و کار

کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی اثری است در حوزه مدیریت که توسط جیمز کالینز نگاشته شده است و به توصیف ویژگی های کسب و کارهایی میپردازد که توانسته اند از یک شرکت خوب به شرکتی عالی تبدیل شوند. نویسنده در این کتاب با تاکید بر جمله‌ی «خوب، دشمن عالی است» به مخاطبان این نکته را یادآوری میکند که چرا تلاش نکنیم که از خوب به عالی برسیم؟!

کالینز برای جواب به این سوال، تیمی متشکل از بیست و یک محقق را به وجود آورد و به مطالعه و تحلیل مالی شرکت ها پرداخت. در میان این شرکت ها، آنهایی که رشد و موفقیتشان بسیار سریعتر از بازار و شرایط معمول صنایع مختلف بود، در زمره کسب و کارهایی قرار گرفتند که به اهداف بزرگ و عالی تجاری دست یافته اند. این کتاب عصاره بی نظیر موفق شدن ۱۵ شرکت موفق جهان را بیان میکند و در تمام موارد هرکدام را ریزبینانه مورد تحقیق قرار میدهد.نویسنده این کتاب پس از مشاهده‌های دقیق و تحقیق‌های مستمر به این نتیجه رسیده است که نقش سخت‌کوشی و پشتکار در موفقیت مهم‌تر از نبوغ است. جیم کالینز همواره در پی این موضوع است که چطور رهبران بزرگ شرکت‌هایشان را اداره می‌کنند.

وجه تمایز این اثر با سایر کتاب‌های مدیریتی، نگارش خلاق آن است. بدین معنا که اصول و روش‌های مدیریتی را از قالب کلیشه‌های همیشگی خارج میکند و میگوید که همه‌ ما در هر زمینه‌ای که فعالیت میکنیم، میتوانیم بالا و بالاتر برویم، میتوانیم افق دید خود را وسعت بخشیم و خود را از ماندن در وضعیت صرفا خوب برهانیم. این کتاب ظاهرا یک کتاب اقتصادی و به عبارتی مدیریتی است اما در واقعیت، هدف آن ارتقای سطح تفکر بشر و رسیدن به رفیع‌ترین جایگاه‌هاست.

دانلود خلاصه این کتاب:

کتاب “از خوب به عالی” نوشته جیمز کالینز و ترجمه ناهید سپهر بوده و مطالعه این کتاب جذاب و کاربردی، به همه علاقمندان توصیه میگردد و شما عزیزان از طریق لینک زیر میتوانید خلاصه pdf این کتاب را دانلود فرمایید:

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ