مدیریت دانش کسب و کار

تولید کفش کتانی با آدامس

نوآوری در فناوری صرفاً به ساخت گجت‌های پوشیدنی یا گوشی‌های هوشمند خلاصه نمیشود بلکه مهارتی است برای ساختن ابزاری که باعث ارتقا سطح زندگی شود. گاهی این حوزه در بخش سلامت و گاهی در ساده‌ترین چیزها خلاصه میشود. شاید تاکنون بارها اخباری در رابطه با بازیافت لوازم پلاستیکی و ساخت وسایل مختلف از جمله لباس و کفش را شنیده باشید اما برایتان جالب خواهد بود که بدانید شرکتی در امریکا از آدامس های جویده شده و بلااستفاده افراد که اغلب گریبان گیر پرندگان است، توانسته کتانی‌هایی شیک تولید کند.

کتانی‌های آدامسی

 براساس خبر منتشر شده در سایت Theverge شرکت بازاریابی آمستردام توانسته در طرحی خلاقانه، کفش‌های کتانی از بازیافت آدامس‌هایی که دور می‌اندازید را طراحی کند. این کفش‌های کتانی از بازیافت آدامس‌هایی که عموم افراد جویدند توسط برند Gumdrop تولید گردیده و بر همین اساس آنها را Gumshoe نام‌گذاری کرده‌اند. البته توجه داشته باشید که صرفاً ۲۰ درصد از جنس این کفش‌ها را آدامس‌های بازیافت تشکیل داده‌اند.

آنبا بولوس، مدیرعامل و طراح در Gumdrop میگوید: ما به این درک رسیده ایم که آدامس از نوع خاصی پلاستیک تشکیل میشود که پس از جویده شدن و بازیافت، قابلیت تبدیل شدن به پلاستیکی سخت و قابل انعطاف را دارد. سالانه ۳٫۳ میلیون پوند آدامس در معابر شهری آمستردام رها میشود و از سوی دیگر سالانه میلیون‌ها پوند نیز برای جمع‌آوری آنها هزینه می‌گردد اما با اجرایی شدن این پروژه از هر یک کیلوگرم آدامس جویده شده میتوان ۴ جفت کفش کتانی تولید کرد. از آدامس‌های جویده شده در قسمت کفی و آستر بیرون کتانی استفاده میشود و مابقی آن از چرم استفاده میشود. شاید جالب باشد که بدانید قسمت زیرین این کفش‌ها همان نرمی آدامس را دارند و حتی بوی اصلی خود را حفظ کرده‌اند، با این حال به هیچ عنوان چسبنده نیستند.

همه افراد نیز میتوانند با جمع‌آوری آدامس‌های جویده شده خود به میزان مشخصی به طور رایگان کفی کفش‌های خود را از پلاستیک ساخته شده بدین سبک تعویض کنند. این شرکت سازنده به دنبال آن است که این طرح را در دیگر شهرهای ایالات متحده امریکا اجرایی نماید. این کتانی‌های آدامسی در رنگ‌های مشکی، قرمز و صورتی و با قیمت هر جفت ۲۳۲ دلار به بازار عرضه شده است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ