مدیریت دانش کسب و کار

رونمایی از کتاب‌ پلاس ، نخستین کسب و کار مبتنی بر فناوری در صنعت نشر

نشست نوآوری در اقتصاد نشر و رونمایی از کتاب‌ پلاس ، اولین کسب و کار نوآورانه مبتنی بر فناوری در صنعت نشر، به همت مجموعه شناسا و با حضور جمعی از مسئولان حوزه فرهنگ و نشر کشور، برخی از مدیران بانک‌ پاسارگاد، مدیرعامل شرکت شناسا، مدیران شرکت‌های حوزه نشر و کتاب، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های استارت‌آپی و اصحاب رسانه، در تالار «قلم» مجموعه کتابخانه ملی کشور برگزار شد.

در این رویداد اشرف بروجردی (رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی) و احمد مسجد جامعی (رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران) با اشاره به ارزش بسیار بالای کتاب به عنوان گنجینه هر دوره تاریخی مطالبی را در خصوص محتوای دیجیتال در کشور بیان نمودند. همچنین دکتر حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا به عنوان سرمایه‌گذار این کسب و کار، ضمن بیان تحولاتی که در حوزه سبک زندگی در ایران و جهان روی داده، به تاثیر ارزش کسب و کار‌های نوآورانه تأکید کرد. در ادامه این رویداد برنامه‌ها، اقدامات و دستاورد‌های بانک‌ پاسارگاد در حوزه فرهنگ و هنر کشور و نیز تمرکز این مجموعه به حوزه کتاب و کتابخوانی، تبیین شد.

گفتنی است «کتاب‌پلاس» تنها استارتاپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با سرمایه ‌گذاری شرکت شناسا و استفاده از پتانسیل فنی گروه مالی پاسارگاد، مبادرت به کدینگ کتاب کرده‌است و از این طریق می‌تواند کتاب فیزیکی را به فناوری‌های روز (اینترنت اشیاء، بلاکچین و واقعیت افزوده AR)، بازارهای دیجیتال و پلتفرم‌های تجارت‌الکترونیک وصل کند. این پلتفرم در حقیقت پل ارتباطی میان همه ذینفعان کتاب از جمله مؤلف، ناشر، فروشگاه، مخاطبان و ترویج‌کنندگان و حامیان کتاب با یکدیگر محسوب می‌شود. «کتاب‌پلاس»در افق پیش‌روی خود تبدیل شدن به Market Place حوزه نشر و ورود به بازار بین‌المللی را ترسیم کرده‌است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ