مدیریت دانش کسب و کار

توصیه جک ما به جوانان

توصیه جک ما به جوانانReviewed by Salari7 on Feb 4Rating: 5.0

جک ما، موسس گروه علی بابا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین و در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین است. تا نوامبر سال ۲۰۱۷، سرمایه‌ی شخصی جک ما حدود ۴۷.۸ میلیارد دلار گزارش شده است. جک ما یکی از نمادهای کارآفرینی و موفقیت در جهان است. او را میتوان یکی از تأثیرگذارترین تاجران قرن حاضر نامید.

جک ما داستانی کلاسیک از فقر به ثروت است، ولی نکته ای حتی چشمگیرتر از ثروت فراوانش، میزان بی نظیر پشتکار اوست. او پیش از تأسیس سایت علی بابا و شرکت‌های دیگرش، شغل‌های زیادی را امتحان کرد و در اکثر آن‌ها شکست خورد لذا او اثباتی بر این نکته است که هیچ تعدادی از شکست ها نمی تواند جلوی کسی را از دستیابی به رویاهایش بگیرد. جک ما میگوید: من علی بابا را “۱۰۰۱ اشتباه” می نامم و همچنین او معتقد است که اگر تسلیم نشوید، هنوز شانس دارید. تسلیم شدن بزرگترین شکست است.

جک ما هیچ‌گاه یک خط کد هم ننوشته و حتی اولین کامپیوتر خود را در ۳۳ سالگی خریده است اما در حال حاضر با تجربیاتی که به دست آورده است میگوید سه اصل را همیشه در ذهن داشته باشید، چه کاری را دوست دارید، چه کاری را باید انجام دهید و برای چه مدت باید آن را انجام دهید.

همچنین از مهمترین توصیه های جک ما این است که هیچ‌گاه دیگران را در زندگی شخصی و کاری فریب ندهید. در سال ۱۹۹۵، چهار شرکت مرا فریب دادند و اکنون هیچ کدام از آن‌ها وجود خارجی ندارند.

این در این ویدئو جذاب، جک  ما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر الان جوانی ۲۵ ساله بودید چه کاری انجام می دادید، اینگونه پاسخ می دهد:

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ