مدیریت دانش کسب و کار

بلاک چین یا زنجیره بلوکی چیست؟

بلاک چین یا زنجیره بلوکی چیست؟Reviewed by Salari7 on Feb 16Rating: 5.0

بلاک چین یا زنجیره بلوکی چیست؟ مشکلی که اکثر توضیحات و مقالاتی که درباره بلاک چین (BlockChain) گفته می‌شود این است که جزئیات فنی را بیشتر از آنچه اهمیت دارد ارائه می‌دهند، که این کار باعث گیج شدن افراد علاقه مند می‌شود. لذا در این کلیپ کوتاه کاربردی قصد داریم برای شما یک توضیح ساده در مورد بلاک چین که هرکسی می‌تواند درک کند، ارائه کنیم.

بلاک چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل میشوند، توزیع شده است. بلاک چین در حقیقت یک دفتر کل برای ثبت رکوردها و گزارشات است و به دلیل نوع رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، گزارشات ثبت شده قابل هک یا حذف نیستند.

بلاک چین در دوران شروع خود خیلی سریع در حال پیشرفت است. اکثر پروژه‌های بزرگ بلاک چین هنوز منتشر نشده است و پیش‌بینی می‌شود که فناوری‌های مبتنی بر مفهوم بلاک چین یک بخش بزرگ از اینترنت را که شما در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده استفاده می‌کنید، پایه‌گذاری می‌کنند، اما مانند اینترنت امروز، درک کردن این‌که چگونه اینترنت فعال‌شده با بلاک چین کار می‌کند، سخت‌تر می‌شود.

مطمئنا پس از تماشای این کلیپ، سؤالات زیادی در خصوص کاربردها و جزئیات این فناوری خواهید داشت و به همین منظور توضیحات تکمیلی در این خصوص را میتوانید در مقاله ”بلاک چین چیست؟” مطالعه کرده و یا از طریق فیلم آموزشی ارایه شده در سایت، اطلاعات کاربردی بیشتری را در این خصوص استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ