مدیریت دانش کسب و کار

گزارش الکامپ ۹۸

نمایشگاه الکامپ ۹۸ به مدت ۴ روز از ۲۷ الی ۳۰ تیرماه در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران برگزار شد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و وزرای ارتباطات کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان، قطر، عراق، ارمنستان و افغانستان انجام شد.

الکامپ بعنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با رویکرد شناسایی دستاوردها و پیشرفت های جدید در زمینه IT و همچنین تسهیل شرایط صادرات تکنولوژی های داخلی ایجاد گردیده و اکنون بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از برگزاری آن، هر ساله بر شرکت کنندگان داخلی و خارجی آن افزوده می شود. این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می گردد و در کنار بخش اصلی آن که با موضوعات مختلفی مانند الکام استارز، الکام ترندز، الکام تالکز، الکام گیمز و… برپا می شود، میزگرد های تخصصی نیز با حضور اساتید توانمند بین المللی و داخلی برگزار می گردد.

امسال نیز به مانند سال های اخیر با رشد چشمگیر استارتاپ های داخل کشور و شرکت آنها در این رویداد، حال و هوایی ویژه به این نمایشگاه بخشیده شد و فضای نوآورانه آن را به نوعی افزایش داد. در دوره قبلی برگزاری این نمایشگاه، حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی و همچنین حدود ۳۰۰ شرکت در قالب استارتاپ در این رویداد حضور داشتند که افزایش چشمگیر حضور شرکت ها و استارتاپ ها را در الکامپ ۹۸ شاهد بودیم به طوری که میزان شرکتهای استارتاپی حاضر در الکامپ ۹۸ به ۵۰۰ استارت آپ افزایش یافت. شرکت های خارجی نیز از کشورهای مختلفی همچون چین، امارات، فرانسه، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، تایوان و ایتالیا بودند.

به دلیل استقبال زیاد استارتاپ‌ها و استارتاپی‌ها از الکامپ ۹۸، امسال نسبت به سال‌های گذشته فضا و سالن‌های بیشتری به بخش الکام استارز و بخش نمایشگاهی استارتاپ‌ها اختصاص یافته‌ بود. به گفته محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ۲۵درصد از کل فضای الکامپ در اختیار استارتاپ‌ها بود.

از دیگر اتفاقات و اخبار مهم در این الکامپ ۲۰۱۹ با شعار آینده بهتر، امضای چند تفاهم‌نامه در حوزه فناوری و نوآوری بود که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر اکوسیستم استارتاپی کشورمان با خود به همراه خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ